اهمیت بک لینک در افزایش رنکینگ سایت

اهمیت بک لینک در افزایش رنکینگ سایت :

بک لینک (BackLink) یا همان لینک بازگشتی، به لینک یا پیوندی گفته می شود که در سایتی درج شده و با کلیک بر روی آن به سایت شما هدایت می شویم. بک لینک ها در دنیای اینترنت و سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تا جایی که تعداد بک لینک بالا از سایت های معتبر و دارای بازدید ، تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت شما در موتور های جستجو مانند گوگل خواهد داشت. بک لینک باعث می شود که گوگل سایت شما را بهتر به مشتریان معرفی کند. به تعبیری، کلمه لینک گذاری شده توسط شما، در نتایج بالاتر جستجو های انجام شده گوگل قرار می گیرد و این امر باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد.

رپورتاژ یا رپرتاژ آگهی (Advertorial) به طور کامل تر یعنی متنی چکیده با حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ کلمه و چندکیورد که به سایت شما لینک شوند , درواقع این نوع تبلیغات نوعی تبلیغ غیر مستقیم است که از طرفی هم بازدید کنندگان را در قالب یک محتوای روزانه ترغیب به استفاده از خدمات شما میکند و مهم تر از همه اینکه شما با این نوع تبلیغات رتبه ای بسیار بالا در محتوا منتشر شده و کیوردهایتان در گوگل میگیرید ( درصورت مناسب بودن سایت هایی که اگهی شمارا درج میکنند ) زیرا که گوگل, رپورتاژ را جزو یکی از طبیعی ترین نوع لینک سازی ها شناسایی کرده و رتبه خوبی در بلند مدت به شما میدهد.

بک لینک ها اصولی دارند که عبارتند از :

1)موضوع وبسایتی که به آن لینک می شود :

طبق آمار سئو موز ، موتور های جستو ، از محتوای صفحاتی که شما مطلبتان را به آن لینک می کنید نیز برای رتبه دهی استفاده می کنند. این موضوع بسیار مهم است ، زیرا اگر به وبسایتی که موضوع آن با وبسایت ما متفاوت است لینک بدهیم ، آنگاه این موجب سخت تر شدن کار موتور های جستجو برای فهم این که در واقع سایت ما در چه زمینه ای است و چه موضوعی را مورد بررسی قرار می دهد ، خواهد شد و پیج رنک سایت را کاهش می دهد.

مثال : فرض می کنیم وبسایت ما درباره ی ” روش های یافتن شغل ” می باشد ، و ما یک لینک خارج شونده به سایتی می دهیم که درباره ی ” ایالات متحده ی آمریکا ” می باشد ، این باعث می شود که موتور های جستجو سایت ما را با این موضوع در نظر بگیرند : ” روش های یافتن شغل در ایالات متحده ی آمریکا ” ، که این موجب کاهش رتبه ی سایت ما خواهد شد.

2) کیفیت لینک خارج شونده از سایت :

به عقیده ی بسیاری از سئو کارها ، لینک دادن به سایت های خوب و با رتبه ی بالا، یک مزیت محسوب می شود.

3) تعداد لینک های خارج شونده :

وجود تعداد بسیار زیاد لینک های خارج شونده dofollow از سایت می تواند رتبه ی سایت و همچنین مشاهده شدن سایت در نتایج جستجو را کاهش دهد.

4) تعداد لینک های داخلی به یک صفحه :

تعداد لینک های داخلی به یک صفحه نشان دهنده ی اهمیت ارتباط آن با سایر صفحات سایت می باشد.

5) وضعیت رتبه ی لینک های داخلی اشاره کننده به سایت :

لینک های داخلی با رتبه ی بالا که به سایت اشاره دارند ، بسیار قوی تر از دامنه هایی که رتبه ی آنها کم است یا اصلا رتبه ای ندارند، عمل می کنند.

6) لینک های شکسته :

لینک های شکسته یا Broken Links لینک هایی هستند که در آنها از حروفی مانند آندرلاین _ (Underline) استفاده شده که موجب کاهش دسترسی یا کند شدن دسترسی موتور های جستجوگر خواهد شد . معمولا در سیستم وردپرس لینک های شکسته وجود ندارد ولی با توجه به ارسال پست ها و تغییر در پیوند های یکتا این مسائل به وجود می آیند. وجود تعداد زیاد لینک شکسته در سایت نشانه ی یک سایت متوقف شده و بی اهمیت است.

7) لینک های وابسته :

استفاده از این لینک ها به خودی خود موجب کاهش رتبه ی سایت نمی شوند ، اما در صورت استفاده ی بیش از حد ، توسط ربات های موتورهای جستجوگر ، دنبال نخواهند شد. به همین دلیل اکثر این لینک ها به صورت “nofollow” می باشند. لینک های وابسته فرمتی به شکل www.awin1.com/awclick.php? دارند و موتور های جستجو به اندازه ی کافی هوشمند هستند تا قادر به تشخیص این قبیل لینک ها از شکل و فرمت آن باشند.

برای خرید بک لینک و رپرتاژ به لینک زیر مراجعه نمائید.

طنین وب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *